Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2008

Οδηγοί....

Ένα από τα συνηθισμένα θέματα προς συζήτηση με τον πατέρα μου είναι η συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους. Καλώς ή κακώς δεν έχω (ακόμα) δίπλωμα οδήγησης εξού και τρώω τις αστικές συγκοινωνίες με το κουτάλι...Αυτό όμως που παρατηρώ όταν μετακινούμαι είτε ως επιβάτης Μέσου Μαζικής Μεταφοράς, είτε ως συνοδηγός σε αυτοκίνητο άλλου είναι η γαϊδουριά ορισμένων οδηγών!
Παρκάρουν όπου θέλουν, σταμάνε όπου θέλουν, δεν προσέχουν, καβαλάνε πεζοδρόμια, διπλοπαρκάρουν, δεν ανάβουν φλας ή αλαρμ, γενικά δεν υπολογίζουν τους άλλους. Δεν σκέφτονται ότι καθυστερούν τους επιβάτες όταν το τρόλλευ κάνει ένα τέταρτο να περάσει το φανάρι γιατί κάποιος έχει παρκάρει και πρέπει οι δύο λωρίδες του δρόμου να γίνουν μία (βλέπε οδό Λασκαράτου-Πατήσια), δεν σκέφτονται ότι με το να σταματάνε πάνω στη στάση του λεωφορείου εμποδίζουν τους επιβάτες να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν, για να μη μιλήσω για τον οδηγό του λεωφορείου που πρέπει να κάνει τανζανιές για να προσπεράσει το αυτοκίνητο και να ξαναμπεί μπροστά του για να καταφέρει να σταματήσει μπροστά στη στάση (βλέπε οδό Αλεξάνδρας μπροστά από το Ίκα).
Κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω, είναι η λογική του οδηγού που παρκάρει πάνω σε στροφή και ειδικά όταν από εκεί στρίβει λεωφορείο ή τρόλλευ..παραδείγματα πολλά: Ταϋγέτου στη Γκράβα (Γαλάτσι), Ηρακλείου και Μαβίλη (Πατήσια)...ακόμα και στη γειτονιά μου πολλές φορές παρκάρουν έξω από ένα κομμωτήριο και δημιουργούνται ουρές από τρόλλευ (παλιότερα και από λεωφορεία) που δεν μπορούν να στρίψουν και κάθονται και περιμένουν να τελειώσει η περμαναντ...
Προβλήματα από ασυνείδητους οδηγούς δεν δημιουργούνται μόνο στα λεωφορεία και τα τρόλλευ αλλά και στους υπόλοιπους οδηγούς...είναι επικίνδυνο φαντάζομαι όταν οδηγείς ήσυχα και χαλαρά σε έναν δρόμο και ξαφνικά ο μπροστινός σου αποφασίσει ότι θέλει να στρίψει...καταλαβαίνω ότι μπορεί να τύχει στον καθένα να ξεχαστεί ή να ψάχνεται και να καταλάβει τελευταία στιγμή ότι πρέπει να στρίψει αλλά σε ΟΛΟΥΣ αυτό τυχαίνει; Δε νομίζω...Κάποιοι μάλλον έχουν τσακωθεί με τα φλας και τα αλαρμ...ναι, ναι αυτό είναι!!! Μου έχει τύχει (ως συνοδηγός) να δω γυναίκα οδηγό στη λεωφόρο Βεϊκου στο Γαλάτσι να είναι τέρμα δεξιά και να χαζεύει βιτρίνες (δεν κοίταζε μπροστά της!) και δέκα μέτρα πριν το φανάρι να συνειδητοποιεί ότι θέλει να στρίψει αριστερά...άλλαξε τρεις λωρίδες, έκανε όλα τα αυτοκίνητα να γονατίσουν...αλλά έστριψε αριστερά! Και επειδή η βλακεία δεν είναι γυναικείο προνόμιο, στη Λεωφόρο Κατεχάκη πριν πολλά χρόνια ήμουν στη μεσαία λωρίδα και έβλεπα δύο αυτοκίνητα (ένα από αριστερά και ένα από δεξιά) να προσπαθούν να μπουν και τα δύο στη μεσαία λωρίδα..ούτε φλας ούτε τίποτα..λίγο πριν αγκαλιαστούν σφιχτά κατάλαβαν τι πήγαιναν να κάνουν και ξαναγύρισαν στις λωρίδες τους!!!
Ο λόγος που "τσακώνομαι" με τον πατέρα μου για τα παραπάνω θέματα είναι ότι κατά τη γνώμη του, από τη μια μεριά, δεν πρέπει να πάρω δίπλωμα οδήγησης γιατί έχω πολλά νεύρα ως συνοδηγός, άρα ως οδηγός θα έχω πολλά περισσότερα και δεν θα μπορώ να συγκεντρωθώ στην οδήγηση και από την άλλη και να πάρω δίπλωμα δεν έγινε και κάτι γιατί θα κάνω κι εγώ τα ίδια!!! Γιατί πρέπει και έγω σώνει και καλά να κάνω τα ίδια; Πρέπει να γίνω και εγώ γαϊδούρι, επειδή οι άλλοι έχουν μάθει να συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο; ΑΡΝΟΥΜΑΙ!!!

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΝΗΡΟΙ ΚΑΙ ΕΓΩΙΣΤΕΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΕΖΟΣ.ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ.ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ?ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ,ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.ΚΑΙ ΩΣ ΠΕΖΟΙ ΚΑΙ ΩΣ ΟΔΗΓΟΙ.ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΩΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΑΝΑΛΟΓΩΣ.ΜΕΧΡΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΠΡΟΣΟΧΗ!

Ntina είπε...

Έχεις δίκιο!
Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές που αναλογίζομαι τις πιθανές αιτίες της κατάστασης που επικρατεί, καταλήγω αρκετά συχνά στο συμπέρασμα ότι κάτι δεν πάει καλά με τους γονείς, με την έννοια ότι δεν μου φαίνεται λογικό να συνυπάρχει η "καλή ανατροφή" και η γαϊδουριά...
Από την άλλη, μου φαίνεται αδιανόητο να μην έχουν "διδαχτεί" τόσα πολλά άτομα τις έννοιες της ευγένειας, της ενσυναίσθησης, του αλτροϋισμού, του ενδιαφέροντος προς τον άλλο...κατά τη γνώμη μου αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή...